Në një botë ku gjithçka në mënyrë të pashpjegueshme na kërkon të shpejtojmë, intuita e njerëzve u thotë atyre se të qenit i shpejt është më mirë. Sidoqoftë, sipas një hulumtimi, intuita jonë mund të mos jetë gjithnjë aq e mirë sa mendojmë. Për më tepër, të menduarit e ngadaltë mund të ketë disa përfitime nga të menduarit e shpejtë në një sërë ambientesh.

Në këtë shkrim, ne do të mënyrat për ngadalësimin e të menduarit të shpejtë dhe 5 përfitimet e të menduarit të ngadaltë, sipas shkencës.

Të menduarit e shpejtë vs të menduarit e ngadaltë

Njerëzit shpesh e lidhin të menduarit e shpejtë me inteligjencën, forcën dhe të qenit qesharak. Në këtë drejtim, libri interesant i Malcolm Gladëell ‘Blink’ e mbron mendimin e pa menduar.

Gladëell argumenton se intuita është rezultat i një pune kuptimplote të ndërmarrë nga individët dhe është më shumë si një dizajn inteligjent sesa ndonjë pronë magjike brendësia. Ky mirëkuptim e çon Gladëell të argumentojë se vendimet spontane janë të mira apo ndonjëherë edhe më të mira sesa vendimet që i planifikojmë me kujdes. Sidoqoftë, ky pozicion nuk arrin të njohë vlerën e të menduarit të ngadaltë.

Në librin ‘Të mendosh shpejt dhe dhe të mendodh ngadaltë’, Kahneman argumenton se mendja njerëzore është e përbërë nga dy sisteme. E para mbështetet në veprim të shpejtë, instinktiv dhe emocional. Ky sistem është i lidhur me instinktet tona të mbijetesës, duke na ndihmuar të reagojmë shpejt ndaj rrezikut. E dyta mbështetet më shumë në logjikë, mendim diskutues, përpjekje të vetëdijshme dhe duke marrë kohë – ose të qenit i ngadaltë.

Tek Matematika e vështirë, ne zakonisht jemi të detyruar të përdorim këtë sistemin të dytë. Si i tillë, këto sisteme mund të jenë të dobishme herë pas here. Sidoqoftë, ato gjithashtu mund të bien në konflikt. Nëse lejojmë që sistemi i parë të dominojë më shumë, atëherë do të na mungojnë përfitimet e mundshme të të menduarit ngadalë.

5 përfitime e të menduarit të ngadaltë, sipas shkencës

Këtu, ne përshkruajmë 5 mënyra që ngadalësojnë të menduarit tuaj, të cilat mund të jenë të dobishme për ju dhe shoqërinë në përgjithësi.

Përmirësimi i shëndetit mendor dhe kontrollit emocional

Studime si “Ripërtërirja e ngadalësisë: Eksplorimi i kohës së njohjes” kanë treguar që aftësia për të përdorur procese të ngadalta të të menduarit mund të jetë karakteristikë e një truri të shëndetshëm. Ata gjithashtu zbuluan se një paaftësi për të rregulluar në mënyrë adaptive përgjigjet emocionale ndaj situatave sfiduese ishte një tipar i zakonshëm në forma të shumta të psikopatologjisë.

Në mënyrë të ngjashme, një studim i vitit 2015 zbuloi se të menduarit ngadalë mund të jetë i dobishëm në rastet e psikozës. Kur pacientët u mbështetën për të ngadalësuar proceset e tyre të të menduarit dhe për të njohur mendimet e shpejta, ata ishin në gjendje të zbresin nivelet e paranojës.

Ulja e stresit

Në botën e sotme, jeta jonë e shpejtë mund të na shtyjë të ndjehemi sikur kurrë nuk kemi kohë të mjaftueshme për të bërë asgjë. Kjo natyrisht zgjon sistemin tonë nervor, pjesën e sistemit tonë nervor autonom që na vë në luftë ose në fluturim, duke i rritur nivelet e stresit.

Në anën tjetër të sistemit tonë nervor autonom është sistemi nervor parasympathetic. Kjo na ndihmon të krijojmë gjendje të qetë. Format si mendjemprehtësia, kërkojnë të aktivizojnë këtë sistem duke përdorur teknika të mbështetura në sistemet tona të të menduarit të ngadaltë.

Parandalon të menduarit e njëanshëm

Mendimi i ngadaltë na lejon ta kuptojmë gjendjen kur mendimet dhe ndjenjat tona mund të drejtohen nga përgjigje automatike. Gjithashtu na ndihmon të kuptojmë se si kjo mënyrë mund të jetë duke na bërë që ne të reagojmë në mënyra të caktuara.

Kjo mund të krijojë ndjesi se ju keni qenë të injoruar ose keni folur gjatë. Kjo mund të na bëjë të ndihemi të zemëruar ose të hidhemi te supozimet se pse ndodhi kjo. Nëse e gjeni veten në një situatë të tillë, provoni të hedhni një hap prapa dhe të imagjinoni veten jashtë situatës ku jeni personalisht. Përpiquni të arsyetoni pse mund të ketë ndodhur kjo. Pastaj, reflektoni për këtë para se të veproni.

Duke imagjinuar veten jashtë një situate, ju bëni të mundur që të shihni këndvështrime të ndryshme dhe të përmirësoni objektivitetin. Me gjasë do ta zbuloni që përgjigja juaj fillestare do të reduktohet në ekstremitet duke marrë kohë përshkak se i duhet të marrë parasysh më shumë ‘të dhëna’. Kjo ndihmon për të shmangur paragjykimet e konfirmimit që ndikojnë në vendimet tuaja. Vlerësimi konjitiv si ky është gjithashtu i dobishëm për mirëqenien mendore.

Merrni vendime më të mira

Të menduarit ngadalë mund t’ju ndihmojë të zotëroni artin e vendimmarrjes. Një shembull klasik i të menduarit të ngadaltë që nxisin vendime më të mira tregohet nga diçka e quajtur “Testi i Reflektimit Kognitiv”. Bazuar në 3 pyetje, ky test është krijuar për të tunduar intuitën njerëzore për t’u përgjigjur gabimisht.

Në një studim të 3,428 njerëzve, 83% u përgjigjën të paktën në një pyetje, ndërsa 33% u përgjigjën gabimisht në të tre pyetjet. Testi shërben për të theksuar se intuita nuk është gjithmonë aq e mirë sa mendoni se është. Kuptimi i kësaj mund të ndihmojë njerëzit të kuptojnë se shpenzimi më i shumtë i kohës në vendime, mund t’u mundësojë atyre të ndërmarrin veprime të ndryshme me rezultate të përmirësuara.

Studimet kanë treguar gjithashtu se të menduarit e ngadaltë mund t’i ndihmojë njerëzit të marrin vendime më të mira që janë të dukshme në nivelin makro. Për shembull, një raport tremujor i McKinsey zbuloi se udhëheqësit e biznesit do të jenë më të suksesshëm në investimet e tyre dhe përpjekjet strategjike duke menduar ngadalë.

Përmirëson studimin

Prej kohësh ka patur një presion në rritje nëpër akademi, për të dhënë rezultate të shpejta, me një fokus të madh në numrin e botimeve. Kjo i anashkalon konsideratat e hulumtimit që nxiten nga cilësia, të cilat duhet të bëhen me një ritëm të ngadaltë dhe metodik.

Studimet kanë treguar se kjo në të vërtetë ka çuar në uljen e cilësisë në studime dhe në rritje të gabimeve. Në të vërtetë, studimi i Lakens & Evers ‘2014 gjeti prova statistikore që studiuesit më produktivë, të cilët publikimet i masin nga sasia, prodhojnë hulumtime më pak të besueshme me rezultate më pak të rëndësishme statistikisht.

Mendimet përfundimtare

Përfitimet e të menduarit të ngadaltë nuk duhet të nënkuptojnë që ne kërkojmë të dëbojmë shpejtësinë nga të gjitha veprimet tona. Që të dy, të menduarit e shpejt dhe të menduarit ngadalë kanë përfitime të rëndësishme për shëndetin tonë mendor dhe mirëqenien. Sidoqoftë, shpenzimi i kohës për të ngadalësuar mendimin tonë është thelbësorë në botën tonë të shpejtë. Na ndihmon të njohim emocionet tona, të marrim vendime të përmirësuara dhe në fund të fundit çon në një shëndet më të mirë mendor./filozofia.al

Autore: Lottie Miles, M.A.
Në shqip nga filozofia.al

PËRGJIGJU

Ju lutemi shkruani komentin tuaj!
Ju lutem shkruani emrin tuaj këtu